Support, Tips & Tricks til Sibelius

Her er Sibelius egen online-support http://avid.force.com/pkb/articles/en_US/faq/en426211
...her kan du fx skrive den fejlmeddelelsen, du får, og så vil du næsten altid få svaret på dit problem.

Kontaktformular til registreringsproblemer (fx hvis du har mistet en licens i et computer-nedbrud):
http://avid.force.com/Support/RegistrationCaseCreation

Du kan også ringe til Sibelius i London på +44 1753 658585 mellem kl 10 og kl 18 (dansk tid).

Mac: Mange Mac-brugere lukker sjældent deres computer helt ned. Hvis du har et problem, så prøv først at lukke din Mac og start den igen. Det hjælper nogle gange på aktiveringsproblemer.

Antal aktiveringer
Med en enkeltbruger Education eller Pro-version kan du aktivere Sibelius på 2 computere, forudsat at du selv er bruger af begge computere.
Du kan installere på alle de computere, du vil, men altså kun bruge (aktivere) programmet på 2 computere samtidig. Du kan flytte aktiveringen mellem computere.

Flytning og genaktivering
Hvis du skal flytte Sibelius til en anden computer, eller hvis du skal geninstallere computeren, formatere harddisken eller foretage andre gennemgribende ændringer, så skal du starte med at deaktivere Sibelius før du afinstallerer eller sletter programmet (eller harddisken).
Med Avid's Application Manager vælger du "Deactivate". Så bliver din licens sat på ”stand-by”.
Herefter kan du (installere og) aktivere Sibelius på en anden maskine.

Netværksproblemer
Hvis du ikke kan aktivere Sibelius via Application Manager og online-aktivering, så kan du i stedet prøve at bruge metoden "Offline". Du kan bruge vejledningen i det følgende punkt "Mistede registreringer".

Mistede registreringer
Hvis din computer er stjålet eller gået i stykker eller Sibelius er slettet inden du nåede at deaktivere, kan du bede om at få frigivet en aktivering. Det kan du gøre via Avids Application Manager (se illustration nedenfor).
Du skal ind under faneblade "Licensing".
Her klikker du på det hvide felt og vælger "Offline". Følg vejledningen på skærmen her fra.

Lykkes det dig alligevel ikke at aktivere med denne mulighed, så skal du kontakte producenten Avid via deres kontaktformular til registreringsproblemer.

Flerbruger versioner
Leveres til et vilkårligt antal brugere fra 5 stk. og op. Alle licenser i en flerbruger-pakke har det samme System ID og Activation ID. Installation og aktivering foregår på samme måde som ved enkeltbrugere, men oplysninger om brugerens/ejerens navn, adresse, email m.m. skal kun opgives, når man opretter en konto eller logger ind på en eksisterende konto hos Avid og registrerer den første af licenserne.
Alle brugere henter program og ID'er via den oprettede konto hos Avid.

De efterfølgende licenser vil automatisk få tildelt samme bruger/ejeroplysninger, og det er derfor vigtigt at den første licens registreres med institutionens/skolens navn, adresse og email.
Man kan evt. skrive institutionens navn ind både under "Organisation" og under "Navn", eller I kan evt. bruge skolens IT-mand's navn ud for linjen "Navn".

Nomenklatur for serienumre til og med v.7.02 er...
SCEE og SCME = Education
SCEP = Pro
SCEM = (Multiseat-) flerbruger-licens
SCEF = 5-bruger.

Fra og med v.7.1 bruges der ikke længere serienummer, med i stedet System ID og Activation ID.
Samtidig kræves det, at man opretter en konto hos producenten Avid.

Tilbage til Indigo 2's produkter